sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Tv:stä vai koneelta katsoen?

Kun katsot Ginga-animea, katsotko sitä mieluummin tv:stä vai koneelta? Miksi? Entä kumpi on ylipäätään parempi tähän tarkoitukseen?

Koneelta katsomiseta on puolensa. Itse olen sellainen henkilö, joka tykkää katsomisen yhteydessä muutenkin surffailla netissä, jolloin en välttämättä keskity itse animen katseluun. Aiempina vuosina olen vielä onnistunut siinä, ettei minulla ole mitään muuta auki kuin Windowsin Media Player.

Hyvä puoli on, että sen ohessa voi tarkistaa jonkun nippelitiedon. Tosin harvemmin itselleni käy niin, vaan sarjan katselu ennemminkin saattaa herättää uusia ajatuksia, joita mietin ja mahdollisesti tarkistan.

En kuitenkaan suosi koneelta katsomista, sillä en kerta kaikkiaan pysty reagoimaan animeen samalla tavalla kuin tv:stä katsellessani. Silloin minulla on vahvemmat tunnereaktiot ja minulta ei mene tapahtumat niin helposti ohi, jolloin minulla on enemmän koettavaa.

Kun katson animea televisiosta nautin sen äärellä syömisestä, koska teen sitä muutenkin. Aiemmin mainitsinkin jo pystyväni seuraamaan ja reagoimaan tapahtumiin paremmin, kun katson animea televisiosta. Tunnen lisäksi olevani paikan päällä tai saavani ihmeellisen etuoikeuden animeen juuri omasta telkustani.

Tv:stä ja koneella katsomisessa on turhauttavat puolensakin. Pelkään yksinkertaisesti sitä, etten saa katsoa animea rauhassa ja minut keskeytetään, joka on vallan ärsyttävä asia. Tällöin katseluni tapahtuukin ollessani aivan täysin yksin ja silloinkaan ei tarvitse kohdata sarjaan liittyviä, mahdollisia typeriä kommentteja.

Onneksi silti animen katselu aiheuttaa minulle suuren nautinnon hetken, jolloin kaikki muu pystyy unohtumaan. Minulle paras tapa nauttia sarjasta onkin katsoa animea ihan omalta sohvaltani, jossa kaikki tapahtuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Keskustele! Kommentteja valvotaan tällä hetkellä. Ilmoita toki myös mahdollisista kirjoitusvirheistä ja toivepostauksista. Kiitos! :)

(c) Blogini manga- ja animekuvia saa käyttää. Sama koskee myös yksittäisiä oheistuotekuvia.