tiistai 14. helmikuuta 2017

Nawulf auttoi

Maaliskuussa 2011 minulla oli Ginga-aiheinen foorumiroolipelipaikka, Gingafriku. Muokkasin silloin uutta banneria, mutta en osannut tehdä sitä yksin. Tarvitsin siihen apua. Nawulf lähti auttamaan.

Oman muistikuvani mukaan kyselin K-13 foorumilla neuvoa. Minulla oli sellainen bannerikuva, jossa oli isot valkoiset reunukset. En siis osannut rajata kuvaa vain bannerin mittoihin, että sen ympäriltä oleva tyhjä tila katoaisi.
En muista, viestittelikö Nawulf tuohon aiheeseen jotain. Mutta ainakin hän lähetti minulle välittömästi yksityisviestiä. Lähetin sitten sähköpostissa Nawulfille linkin tuohon kuvaan. Jonkin ajan kuluttua sain viestin, jossa bannerikuva oli muokattuna muutamaan eri kokoon. Niistä oli helppo valita sopivin. Sen lisäksi Nawulf lähetti jonkin yleisen hyvän ohjeen Gimppiin.

Muistelen lämmöllä sitä, että minua tarjottauduttiin auttamaan noinkin yksinkertaisessa asiassa. Siitä on ollut todella iso hyöty ja apu, koska kuvien rajaamiseni on päivittäistä. Välillä tuleekin muisteltua tätä tapahtumaa. Miten tämänkin taidon oppimiseksi jonkun on täytynyt auttaa minua ensin.

En muista enää, neuvoiko juuri Nawulf tarkasti noissa viesteissä kuvien rajamisen Gimpillä. Löysinkö sen noista ohjeista vai jotenkin muuten. Mutta hän todellakin antoi minulle eväitä tulevaa varten.

Harmikseni minulla ei ollut laittaa tätä muokattavaa kuvaa tähän postaukseen, koska ImageShack oli mennyt tuhoamaan mm. sen kuvan. Foorumille taas ei ole päässyt enää aikoihin. 

Nawulf tarjoutui myös myöhemmin muokkaamaan Ginga Sanomiin yhden bannerikuvan, joka oli jonkin aikaa käytössä.

Välillä ihmettelen fandomissa tätä välitöntä toisten auttamisen kulttuuria ja pidän sitä hienona asiana. Olen saanut sitä itsekin osakseni ja aion yrittää parhaani mukaan auttaa muitakin. Halusin jakaa yhden konkreettisen esimerkin, joka on jäänyt elämään.

2 kommenttia:

Keskustele! Kommentteja valvotaan tällä hetkellä. Ilmoita toki myös mahdollisista kirjoitusvirheistä ja toivepostauksista. Kiitos! :)

(c) Blogini manga- ja animekuvia saa käyttää. Sama koskee myös yksittäisiä oheistuotekuvia.